Saturday, September 13, 2008

En turktumlare ingår...say what?!


Efter att min fästman och jag nyligen skrev på ett huskontrakt (som vi sedan hävde) ville jag stolt visa upp bilderna på huset för mina kollegor på jobbet (utbildningscentra för invandrare). Min närmaste kollega Y kollade noggrant på både bilder och text och utbrister plötsligt: "Turktumlare!" och slår ihop broschyren med en hysteriskt skratt. "Nä, du skämtar", säger jag och sliter åt mig broschyren. Mycket riktigt stod det turktumlare!! Vi fortsatte och skratta så att tårarna rann i floder längs våra kinder och vi berättade för våra andra kollegor (som först trodde att vi mist förståndet). Nu behöver vi bara titta på varandra för att börja skratta åt vårt interna jobbskämt.

En enkel Googling på nätet visar att vår mäklare inte är den enda som stavar detta ord fel. Se bilden ovan till höger! Detta får mig osökt att tänka på några andra skämt:

Hur ser man att en bil är från Polen?
...
På lacken!

Hur ser man att en bil kommer från Turkiet?
...
På vindruteturkarna!

Hur ser man att en bil kommer från Jamaica?
...
På reggae-streringsskylten, rastaman!

2 comments:

Anonymous said...

Jag är en Franskatumlare! lol

Camilla said...

Hej älskling, kul att du hittat hit ;-)! Vad gör en Franskatumlare då?

Kram, Camilla