Thursday, September 11, 2008

Mina nya röda förförar-(k)lackskor


Min kära vän och kollega Y och jag hade ett halvår tidigare besökt Marzio, en helläcker skoaffär på Östermalm, för att hälsa på hennes systerdotter N som jobbade där. Jag som är praktiskt lagd (tänk: Ecco) och överväger varje inköp några månader var måttligt intresserad av alla enormt chica (onödiga) skor som fyllde butiken.

Va, hade jag sett rätt? Fick syn på ett par syndigt seeexiga röööda lackskor med riiiktigt hööög smal svart klack. Vilka förförar-(k)lackskor! De kostade runt tusenlappen, så jag använde det som mitt argument för att släppa taget...lite.

För två veckor sedan sa Y att det var rea på Marzio och hon undrade om jag ville hänga på efter jobbet. Ja, sa jag lite tveksamt då jag egentligen ville åka hem och sova (pga graviditeten). Jag scannade affären från dörröppningen och hade mentalt förberett mig på att de inte skulle finnas kvar. Tänk där stod mina röda förförar-lackskor kvar på hyllan! Jag ilade fram till dem och mitt hjärta sjönk då det bara fanns 37 och 39 1/2 kvar. Ys systerdotter övertygade mig att ivarjefall prova 37:orna då hon trodde sig minnas att de var stora i storleken. Jag tackade henne genant, men var inte helt övertygad om att jag skulle få in mina 38 1/2 blan i dem.

DE PASSADE!!

Nu kunde jag äntligen bjuda ut G på en riktigt fin restaurang (hans pris för att ha vunnit fitnesstävlingen vi haft här hemma två gånger innan vi blev gravida), men nu kommer nästa "problem" var hittar jag en restaurang där jag får ha fötterna på bordet?

2 comments:

✿Ewa said...

Välkommen in i bloggvärlden ;)!

Ja, du får nog söka en restuang där du får dansa på bordet istället....å sen när du har vagnen att stödja dig emot så kan du ju ta en promenad till centrum för att shopa.
kramar

Camilla said...

Tack mamma, för välkomnandet! Det känns kul att äntligen ha börjat att skriva ner mina iakttagelser, tankar och minnen på ett ställe. Det är som en lavin av idéer kommer till mig då jag har börjat för min hjärna har redan ställt in sig på "blogginläggsfunktionen".

Som du säkert redan vet gick vi på Grill och fick en hellyxig kväll tillsammans med gratis skumpa från baren (jag nämnde vid bokningen att vi firade 2år tillsammans hos dem). Det blev dessvärre ingen dans på bordet...denna gång ;-)!