Wednesday, September 17, 2008

Det är fsttasnkiat att vi kan förstå oedrn i en mnieng ...



...äevn om bontväeksra i vajre ord är bdndalae. Så lnäge sm alla vkitiga bkoteäsvr fnins näranrvade och den föstra och stsia bvtseoakn är dammsea, så har läsaern igna sgåhvieertr att lsäa texetn. Inrnsett! Dteta femnoen kaalls Typoglycemi.

Pvöra att gröa dnia enga hmleiga mlaeeddendn på: http://www.typoglycemia-translator.com/

Jag sm tdodre at stannvig vr vtiikgt!
Arpopå teamt snurgrit kndue jag itne mstotå att ge bidlrna rukirebn: Lkia sm bär?

2 comments:

Anonymous said...

Otroligt att man kan läsa texten och bilden...sååå lika ;)
Kramar
mam

Camilla said...

Visst är det fnatsaiskt att hjärnan kan läsa ordet även om bokstäverna är huller-om-buller.

Jag kunde inte motstå att lägga upp bilderna, som jag fann i Googles bildarkiv under sökordet "confused". Och, ja, jag är en Obama-mama!